תפריט צד

אתר נגיש

חוק הנגישות שמחייב כל אתר אינטרנט לתת מענה לקהל בעל מוגבלויות הוא שעון מעורר לארגונים ובעלי אתרים לתת מענה לציבור גדול שיכול להנות משירותכם. חברת FATFISH הינה יועץ נגישות מוסמך בתחום הנגישות ומבצעת סקר נגישות לאתרי אינטרנט ואפליקציות. אנו מספקים קשת פתרונות למתן תו נגישות בכל רמות השמישות הנחוצות (לפי חוק הנגישות). אבל נגישות אתרים היא הרבה יותר מחוק מחייב לאתרי אינטרנט. הנגשת אתרים זה WIN-WIN - משתמשי האתר יהנו מחוויית גלישה נוחה ומותאמת ומנהל האתר יקבל חשיפה מוגברת ושיפור בתוצאות העסקיות של האתר.

כדי להבין יותר טוב מה נדרש מאתר נגיש ואיך להגיע לשם ננסה להבין תחילה למי ולמה זה טוב:

מי ייהנה מהנגשת האתר?

הרבה משתמשים- מסקר שערכה חברת מיקרוסופט עלה כי קהל זה מוערך בכ-25% מהאוכלוסיה. בנוסף 37% מהגולשים יפיקו תועלת מטכנולוגיה נגישה, גם אם הם יכולים להסתדר בלעדיה. סך הכל 62% מהגולשים יהנו מאתר נגיש. המון!

עליה בזמן השימוש באתר ובכמות הדפים הנצפים

אתר נגיש מקדם את הפעילות העסקית, מקטין את הסיכוי לנטישת האתר בגלל סרבול, בלבול ואי הבנה של השירותים ומה שיש לאתר להציע. למי לא קרה שעזב אתר שחיפש אחרי שחיפש חצי שעה את טופס יצירת הקשר? אתר נגיש הוא אתר בו נבדקו ויושמו כלי שמישות לרמה הגבוהה ביותר:

  • מבנה האתר והניווט מאורגן באופן ברור והגיוני.
  • כותרות ונושאי האתר מוצגים באופן ברור.
  • טפסי האתר מוצגים בצורה שימושית עם הסברים והנחיות ברורות (לא עוד הערות שגיאה אניגמטיות כמו "הנתונים שהזנת שגויים" לאחר מילוי טופס עם 200 שדות).
  • כלי החיפוש והנגשה של תוכן רלוונטי במחשבה על הצרכים ותהליכי העבודה של הגולש.

ככל שאתר שמיש ונגיש יותר משתמשים יעדיפו להישאר ולהשתמש בו. מנגד חוויית שימוש בעייתית מתסכלת ובמריחה את הקהל שלך מן האתר.

קידום במנועי חיפוש

זה לא מפתיע שמנועי חיפוש אוהבים אתרים נגישים - מנוע חיפוש משוטט באתר כמו עיוור, הוא סורק תחילה כותרות, עובר על קישורים, רשימת לפי סדר החשיבות המוגדר באתר, מבין תמונות על פי התיאור שלהן, מתעלם ממה שקטן או לא קריא ועל פי זה קובע את הרלוונטיות של האתר. הנגשה של אתר מקלה על מנועי חיפוש לנתח ולדרג את האתר כיוון שהוא מבין מה התוכן חשוב ואיך צריך להשתמש באתר.

תאימות לניידים (רספונסיב)

באתר נגיש יש הקפדה על כתיבת קוד לפי החוקים והסטנדרטים. פועל יוצא מכך הוא כי מעבר לתועלת שיפיקו ממנו בעלי מוגבליות, הוא יראה טוב בכל סוגי הפלטפורמות - החל בטלפונים ניידים, דרך טאבלטים וניידים וכלה במסכי מחשב בכל גודל ורזולוציה. התועלת בכך היא הרבה מעבר לבעלי מוגבלויות - מעל חצי מהמשתמשים צופים באתר ממכשירים ניידים ומסכים קטנים. אתר נגיש יהיה נגיש גם עבורם.

שירותים נגישים

ככל שנשתמש בכלים שימושיים נוכל לספק שירותים ישירות באתר ולחסוך זמן למשתמש ומענה אנושי בארגון. תארו לכם טופס יצירת קשר ברור ושימושי באתר או מערכת שאלות ותשובות (FAQ) ברורה ושימושית. אל מול החלופה של שיחת טלפון, קל לראות איך ניתן לחסוך זמן (וכסף) באמצעות שירותים נגישים באתר. עלות מתן שירותי מידע, רכישה, ויצירת קשר היא זולה באופן משמעותי משירות לקוחות ישיר או טלפוני.

זה נכון חברתית

לכל אחד יש מכר, קרוב משפחה, חבר לעבודה או ללימודים עם לקות כזאת או אחרת. כל ארגון ירצה לספק מענה לכלל הציבור ואתר נגיש הוא התחלה טובה. הדרך לאתר נגיש זולה וקצרה יותר מהנגשה פיזית (בניית מעלית בכניסה לבית העסק לדוגמה) ויש לה אפקט מיידי וישיר יותר. הנגשה של אתרים הוא חלק מהאחריות החברתית של ארגונים רבים ומשפיעה באופן ישיר על מעגלי הלקוחות והעובדים של הארגון.

אז האם זה כדאי? אם נשקלל את סך התועלת בהגדלת החשיפה של האתר ב 30%, שיפור התוצאות במנועי חיפוש, תועלת תחזוקה ועוד, נראה כי החזרנו את ההשקעה בפחות מ 12 חודשים. אם נוסף למשוואה את החוק המחייב אותנו לעשות זאת נראה כי הנגשת אתרים היא הדבר הנכון לעשות.