תפריט צד

חשיבות של ליווי SEO בעת מעבר לאתר חדש

על חשיבות ה- SEO באתר כבר רובכם כנראה שמעתם. אינספור מאמרים נכתבו על כך, ובחלק גדול מהמקרים, מרבית בעלי האתרים מכירים את הנושא מקרוב - בין אם הם ניסו לעשות את הקידום האורגני בעצמם, ובין אם הם העבירו את האחריות לכך לחברה מקצועית המתמחה בקידום בגוגל. כך שהעניין הזה, הוא לגמרי "חדשות ישנות" עבור רובנו.
אז כרגע יש לכם אתר עסקי קיים ופעיל, והמיקום שלו בתוצאות החיפוש הוא "בסדר" (ואולי אפילו למעלה מזה - בשלישיה הראשונה של התוצאות), אבל עכשיו, מסיבות שונות, אתם חייבים לעבור לאתר חדש.

אז מה עכשיו,

שוב תתחילו את הטיפוס המתיש ומורט העצבים בסולם התוצאות?
לכאורה, זה מה שאמור היה לקרות, כי מבחינת גוגל - אתר חדש - דירוג מחדש.
אבל, בואו נגלה לכם סוד, יש דרך טובה בהרבה יותר להתמודד עם זה.
לשלב במעבר האתר שלכם גם ליווי של חברת קידום במהלך בניית אתר החדש והמעבר אליו.

למה זה קריטי עבורכם?

אם האתר שלכם היה פעיל X שנים, הוא הספיק לבסס מעמד מסוים במנוע החיפוש של גוגל, גם בשל גילו, גם בשל התעבורה שחולפת בו, גם בשל הקישורים המופנים אליו וכמובן - גם בשל התכנים שבו, שחלק מהדירוג בתוצאות החיפוש מתייחס ישירות להתאמתם למונחי מפתח מסוימים. מעבר אתר הכולל רק התייחסות לאספקט הטכני של האתר (בניה, גרפיקה וכד'), עלולה לגרום לכך שאת כל אותן נקודות זכות שצבר האתר שלכם באמצעות קידום אתרים בגוגל, אתם עלולים להפסיד, וכל העבודה שנעשתה, לאורך כל השנים הללו, תרד לטמיון.
עכשיו, אם אתם מתעניינים קצת בנושא, די ברור שקראתם, פה ושם, על הפניות 301 (שאמורות, איכשהו, לטפל בבעיה הזו), אבל ההפניות האלו הן רק חלק מזערי במה שאנחנו, אנשי המקצוע, קוראים לו מעבר בטוח ונכון לאתר חדש.
למעשה, הדאגה לשמירה על מיקום האתר בתוצאות החיפוש במעבר בין האתרים היא תחום שלם ב- SEO, שאם נהיה כנים, לא כל חברת קידום ממוצעת התנסתה בו, לא כל שכן - מתמחה בו.

אז, מה בעצם עושה חברת קידום אתרים בזמן מעבר אתר?

ראשית, היא סורקת ומבצעת אפיון קפדני ומדויק של האתר הקיים. על בסיס אפיון זה, היא מכינה תוכנית מעבר מסודרת, הכוללת התייחסות לכל צרכי המעבר (כן, כאן משתלבות הפניות ה-301, היררכיה, תגיות מטא וכל שאר הדברים שעשויים לגרום לגוגל להבין שהאתר החדש שצומח כאן, הוא בעצם האתר הישן-הקיים שלכם, רק באדרת שונה במקצת).
תוכנית המעבר המסודרת מאפשרת לחברת הקידום לגבש את הדרישות הספציפיות הנוגעות לקידום האתר שיועברו לחברת הפיתוח, כמו גם לעבות את תכני האתר ולדאוג לשלב אזורי תוכן בדפי הנחיתה באתר וכמובן כתיבת מאמרים באופן שוטף לחיזוק דפי הנחיתה.
במהלך בניית האתר החדש, בנקודות זמן מסוימות וקריטיות (בהתאם להתקדמות בניית האתר), חברת הקידום מבצעת סריקות ובדיקות שונות, שמטרתן לבדוק את נגישותו של האתר לגוגל, וכך, גם לאחר שמבחינתה של חברת הפיתוח הכל נחשב למושלם והאתר מוכן (מהאספקט הטכני והגרפי, שזה "מבחינתם", כמובן) לעלות לאוויר. חברת ה- SEO היא זאת שצריכה לתת אישור אחרון לעלייה לאוויר ולבדוק שההפניות עובדות תקין וכל דרישות ה- SEO יושמו.

תראו, יכולנו להציף אתכם כרגע בהון מונחים טכניים מקצועיים, שהיו גורמים לראש שלכם להסתחרר, ואולי, גם גורמים לכם לוותר על כל הרעיון של מעבר האתר לאתר חדש. אנחנו לא עושים זאת, פשוט, כי אנחנו מאמינים, שאם החלטתם על מעבר לאתר חדש, זו היא ההחלטה האופרטיבית הנכונה עבורכם.

כל מה שאנחנו אומרים כאן, הוא, למעשה, פשוט מאד - עבדתם קשה כדי להגיע למיקומים שבהם נמצאים דפי האתר שלכם כיום?
השקעתם זמן, כסף ותשומת לב בלבסס את המיקומים האלו?
אם חבל לכם לזרוק את כל זה לפח ולהתחיל את הכל מחדש,
יש לכם רק דרך אחת נכונה לבצע את המעבר הזה - בליווי של חברת קידום מקצועית, שתדאג להבטיח שכל מה שנעשה והושג עד כה, ימשיך איתכם גם הלאה.